17 Aralık 2012 Pazartesi

DAMLA ÇiKOLATALI MUFFiN


Az evvel yaptım desem yeridir. Saat 12 e yaklasırken fırından çıkardım. Bugün kendime silikon kalıp aldım ve yarını bekleyemedim denemek için. Can sıkıntısından, sabırsızlıktan ve oburluktan gece yarısı muffinlerim oldu. Kardesimle birlikte kahve yanında birer muffin götürdük. Sabah için simdiden doyurduk kendimizi:) Tabi enerjimide aldım kahvemide içtim uyku artık hak getire. Bende sıcagı sıcagına bloguma koyayım dedim. Fotograflar malesef telefon ile cekildiginden cok kaliteli degil. Gece yarısı yapılan is ancak bu kadar olur. Klasik kek tarifimle yaptım. içine ekstradan 1 çay kasıgı bal ve damla çikolata koydum.  12 adet silikon kalıbım vardı ama az geldi evdeki muffin kagıtlarını kullandım. Yarım ölçü yapılabilir belki ama bence kalıp sayısını artırmak daha mantıklı gibi. 12 tane kime yeterki :)

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardagı süt
  • 1 su toz seker
  • 1 su bardagı sıvıyag
  • 2,5- 3 su bardagı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kasıgı karbonat
  • 1 çay kasıgı bal
  • 150 gr damla çikolata

Yapılısı:

  1. Yumurta ve tozsekeri iyice çırpın. Yağ ve süt ekleyip çırpmaya devam edin.
  2. Vanilya, kabartma tozu, karbonat ve un da ekleyip çırpın.
  3. En son damla çikolatayıda ekleyip kaşıkla karıştırın.
  4. Kalıpları agızlarından 5 mm bosluk kalacak sekilde doldurun. 200 C fırında 25-30 dk pisirin. Kürdan batırarak pisip pismedigini anlayabilirisiniz. Kürdan temiz cıkıyorsa pismik demektir. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...