16 Ocak 2013 Çarşamba

SUSAMLI SiMiT KURABiYE

Susamlı simit kurabiye baska bir deyisle kandil simiti. Bir kac post evvel bahsettigim Nişan davetinden bu görüntülerde. Tarifini kimden aldıgımı hatırlamıyorum ama yazacagım ölçülerle yapıldıgında pastanedekileri aratmayan bir lezzet çıkıyor ortaya. Ben ilk defa geçtigimiz sene Mevlid kandilinde yapmıstım ve kayınvalidemi ziyarete giderken pastaneden almak yerine kendi yaptıgım kandil simitlerini götürmüstüm. Bu tarifi yapmak için kandilleri beklemeye gerek yok tabi :) ki ben beklemedimde sevgili arkadasım Beyzacım için yaptım bir kaç kezde. Kendisi ne istedigi tam olarak anlatamasada her seferinde 'o tuzlu kurabiyeden yap ' deyip ' hangisi susamlı mı çörek otlu mu?' diye sordugumda o iste deyip sorumu havada bırakan ne yapsam ona razı gelen ve seven canım arkadasım bu tarifim sana gelsin :)

Malzemeler:

  • 200 gr margarin (yumusamıs)
  • 2 adet yumurta ( sarısı içine, beyazı üzerine)
  • 1/2 çay bardagı zeytinyagı
  • 2 yemek kasıgı sirke 
  • 2 yemek kasıgı tozseker
  • 2 çay kasıgı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Ortalama 5 su bardagı un
  • Susam veya çörek otu
Yapılısı:

  1. Oda sıcaklıgında yumusamıs margarin, 2 adet yumurtanın sarısı, zeytinyagı, toz seker ve tuzu karıstırın. Unun bir kısmını karısıma katın. Yogurmadan üzerine kabartma tozunu ve  2 yemek kasıgı sirkeyide kabartma tozunun üzerine dökün. Sİrke olarak ben elma sirkesini tercih ediyorum daha çok sevdigim için. Sirke simitimizi gevreklestircek. Kokusunu sevmeyebilirsiniz ama tadı kalmıyor simitte. Gevrek bir simit istiyorsanız mutlaka sirke kullanın. Kalan unuda karısıma ilave edip yogurun. 5 su bardagından azda alabilir belki biraz daha cokda. Ben hemen hemen 5 bardaga tamamlıyorum. 
  2. Homojen bir sekilde karısmıs hamura ufak ufak simit seklini verin. Tepsiye dizdiginiz simitlerin üzerine önceden ayırdgımız yumurtaların beyazlarını sürün ve üstlerine susam veya çörek otu serpin. Bütün hamura aynı islemi uygulayın. Önceden ısıtılmıs 200 C fırında üzerleri kızarana kadar pisirin.

2 yorum :

  1. Buna dayanamam amaa.. Ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  2. Tesekkür ederim :) Küçük küçük kıtır kıtır dayanılcak gibide degl :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...