23 Ocak 2013 Çarşamba

ÇiKOLATALI CHEESECAKE


Herkesin sevdigi benimse bir türlü sevemedigim cheesecake. İlk defa büyükadada butik bir pastanede limonlu cheesecake yemistim ve hicde haz etmemistim. Krema kısmı cok yogun kek kısmı çok az gelmisti. Ben daha kekli daha hamurlu seyler seviyorum diye herhalde dedim çünkü kimle konussam kime sorcam cheesecake dedin mi akan sular duruyor. Bende bir terslik var herhalde yada yedigim yer kötü yaptı diye düsündüm ama genede dısarda cheesecake almaya cesaret edemiyorum. Tabagımda birsey bırakamıyorum. Öylede bir huyum var kalacak ziyan olacak çöpe gidecek yazık günah diyerekden. Neyse uzun lafı kısası evde kendim deneyeyim dedim. ilk cheesceake deneyimim. İnternetten uzun arastırmalar sonucu taban kısmını klasik, krema kısmını kendi uyarladıgım sekilde yaptım. çokda güzel oldu diyebilirim. Kendim yaptıgım için mi sevdim acaba :) genelde 20 cmlik kelepceli kalıplar için verilen tarifler var. Ben 26 cmlik kalıp kullandım ve ilk defa denedigim için çok kalın bir kreması olmadı ama oldu. 

Malzemeler:

Tabanı için:

  • 2 paket burçak bisküvi
  • 200 gr margarin
Kreması için :
  • 2 su bardagı süt
  • 2 yemek kasıgı un
  • 1 çay bardagı tozseker
  • 1 paket kremsanti
  • 1 paket (200 gr) labne
Çikolata sosu için :
  • 1,5 su bardagı süt
  • 1 yemek kasıgı un
  • 1 çay bardagı tozseker
  • 2 yemek kasıgı kakao
  • 2 paket bitter çikolata
Yapılısı:
  1. Bisküvileri rondodan geçirip un haline getirin. Oda sıcaklıgında yumusamıs margarin ile yogurun. Kelepceli kalıbınızın dibine yaglı kagıt serin ve hazırladıgınız karısımı kalıbın dibine serin. Bisküvili kalıbı buzdolabına kaldırın.
  2. Kremayı hazırlamak için süt,un ve şekeri küçük bir tencereye koyun ve muhallebi kıvamına gelene kadar pisirin. Muhallebi olduktan sonra labne ve kremsanti ile önce düsük sonra yüksek devirde mikser ile iyice yaklasık 5 dk çırpın.
  3. Buzdolabından çıkardıgınız bisküvili tabanın üzerine kremayı dökün. Esit bir sekilde yayın. Önceden ısıtılmıs 200 C fırında 30 dk pisirin.
  4. Kekiniz fırında piserken çikolatalı sosunuzu hazırlayın. Un, süt,seker ve kakaoyu pisirin. Kaynayınca içine çikolataları kırıp karıstırarark eritin.
  5. Fırından çıkan keki 10-15 dakika sogutup üzerine çikolatalı sosunu dökün. Oda sıcaklıgına gelene kadar bekletip buzdolabına kaldırın. 1 gece önceden yapılması ve buzdolabında bekletilmesi tavsiye ediliyor.

8 yorum :

  1. Yanıtlar
    1. tesekkür ederim :) çikolatalı hersey güzel gözüküyor :)

      Sil
  2. banada tabanının büsküvili olması hoş gelmiyor o kısım kekolsa sanki bana daha çok hitap edecek ama sende kendine uyarlamışsın afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim :) kek kısmını uyarlayamadım ama kreması istedigim oldu diyebilirim

      Sil
  3. mERHABALAR BEN GELDİM BU İLK ZİYARETİM BİZDE CHEESCAKE PEK SEVİLİR AMA LİMONLUSUNU HİÇ DENEMEDİM DENEMEK LAZIM:)))SEVGİLER...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldiniz sefalar getirdiniz :) benimde ilk denememdi ama birdahaki mutlaka limonlu olacak sanırım cheesecake aleminde en sevilen türü limonlusu :) sevgiler benden..

      Sil
  4. Bende aynen sizin gibi cheescake 'i beyoğlunda bir pastaneden alıp yemiştim ve hiç hoşuma gitmemişti ki ...
    Bir aradaşımda vişneli bisküvi tabanlı bir cheescake yiyene kadarda öyle oldu ama artık bayıldığım bir lezzet...
    Çikolatalısıda eminim ki çok güzel olmuştur...
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim Emel hanım :) bende en kısa sürede deneyecegim visnelisini ve limonlusunu :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...